„Cała prawda o ćwiczeniach” – podsumowanie w punktach

W kilku poprzednich artykułach opisałam zaskakujące wyniki doświadczeń związanych z aktywnością fizyczną, jakie przeprowadził w swoim programie dziennikarz Michael Mosley. Były to długie opisy eksperymentów oraz ich rezultatów. Z obawy o to, że przez swoją szczegółowość wnioski trochę się zatarły, postanowiłam je wypunktować w oddzielnej notce. Oto i one:

  1. 20% populacji jest genetycznie niepodatna na ćwiczenia fizyczne (ich wydolność tlenowa nie zwiększa się, a metabolizm nie przyspiesza), natomiast 15% reaguje na nie w sposób ponadprzeciętny (w krótkim czasie bardzo poprawia swoją wydolność tlenową, chudnie)
  2. Metoda NEAT (trening z maksymalną intensywnością 3 razy w tygodniu w 3-ech seriach po 20 sek – (3×20 sek)x3/tyg – pozwala osiągnąć podobne korzyści zdrowotne co regularne kilkugodzinne treningi na siłowni

    cała prawda o ćwiczeniach

    http://s4.ifotos.pl/mini/CAA-PRAWD_xwsnqra.jpg

  3. Krótkie intensywne treningi powoduję rozpad glikogenu w mięśniach dużo skuteczniej niż umiarkowane ćwiczenia lub jogging
  4. Trening NEAT angażuje aż 80% tkanki mięśniowej (chód lub bieg tylko 30%)
  5. Spalanie kalorii podczas codziennych czynności jest skuteczniejsza metodą utraty kilogramów niż trening na siłowni (a dokładniej – lepiej dużo chodzić niż siedzieć całymi dniami i kilka razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni).
  6. Stojąc zwiększamy tempo przemiany materii o 10% w stosunku do siedzenia, a idąc nawet kilkakrotnie (np. 2km/godz.=2 razy szybsze spalanie niż w bezruchu).
  7. Aby zmniejszyć stężenie lipidów we krwi (ich nadmiar zwiększa ryzyko odkładania się złogów w naczyniach krwionośnych, a to prowadzi do miażdżycy), wystarczy nawet umiarkowana aktywność fizyczna (spacer wieczorem => mniej tłuszczu we krwi po śniadaniu następnego dnia)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do góry