Kebab w wersji light

Nie jestem wielką miłośniczką kuchni tureckiej, ani tym batdziej fast-foodów (głównie dlatego, że wiem jaki mają wpływ na figurę). Ostatnio jednak znalazłam niezły sklep z dietetycznymi smakołykami i kupiłam kilka ciekawych produktów, m.in. niskokaloryczny chlebek pita. Trochę się obawiałam, że jak wiele produktów light okaże się bezsmakowym zapychaczem, ale na szczęście tym razem nie miałam racji. Chlebek posłużył mi za bazę to zdrowego, leciutkiego i pysznego kebaba. Dobrze, że ma tak mało kalorii, bo trudno poprzestać na jednaj porcji!

Składniki na 1 porcję:

  • CAM01052CAM010561 sztuka – Joseph’s Bakery pity z Omega-3
  • 1/3 piersi z kurczaka
  • kapusta czerwona
  • ogórek
  • pomidor
  • papryka
  • por
  • sałata
  • rukola
  • przyprawy
  • jogurt naturalny – 50g
  • łyżeczka musztardy

Przygotowanie:

Kurczaka kroimy na drobne kawałki, wrzucamy na patelnię teflonową, posypujemy przyprawą do Gyrosa i sażymy pod przykryciem (od czasu do czasu mieszając, żeby się nie przypaliło)

Warzywa, w dowolnej ilości, należy pokroić (ogórka, pomidora, paprykę – na plasterki, kapustę – drobno posztkować, pora – w drobną kostkę, sałetę – porwać).

Nagrzewamy piekarnik do temperatury ok. 150oC i wkłądamy chlebek pita na ok 2-3 min. W tym czasie przgotowujemy ekspresowy sos :mieszamy jogurt naturalny i musztardę.  Wyjmujemy pitę z piekarnika, nacinamy z boku na zagięciu (tak, aby można było rozłożyć) i wypełniamy warzywami i kurczakiem..

Błyskawiczne danie gotowe! Smacznego!

Wspomniałam na początku o kilku nowych dietetycznych produktach, które udalo mi się wyszukać. Już nie mogę się doczekać, kiedy je wypróbuję i opiszę. Jeśli Wy też jesteście głodni pomysłów na nowe potrawy to zapraszam na bloga. Już wkrótce pojawi się przepis na moję ulubioną słodką przekąskę!

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do góry