Leczo

Próbowałem wielu rodzajów leczo, ale nie znalazłem lepszego od tego. Jest banalnie proste w przygotowaniu, bardzo dietetyczne i zawiera bogactwo witamin. Do jego przygotowania potrzebne są :leczo

– 1 niewielka cukinia

– 3 papryki (w różnych kolorach)

– 4 pomidory

– 1 zielony ogórek

– 2 cebule

– 1 pierś kurczaka

– majeranek

To danie jest bardzo uniwersalne ze względu na różne warianty w jakich można je podawać. Można nie dodać mięsa,  wtedy będzie to danie zupełnie wegetariańskie. Można dodać chude mięso jak pierś z kurczaka. Można wreszcie, jeśli nie pilnuje się kalorii aż tak bardzo, dodać jakiejś apetycznej kiełbaski. Ja jednak preferuję to drugie rozwiązanie – skupia w sobie i znakomity smak i przymiot dietetyczności.

Filet z kurczaka kroimy w kostkę o wielkości 1x1cm. Smażymy bez dodawania tłuszczu – np. na patelni teflonowej. Następnie podsmażamy, również bez dodawania tłuszczu, pokrojoną w piórka cebulę. Do dużego garnka wlewamy na dno trochę wrzątku (tak aby warzywa nie przypaliły się do czasu, aż puszczą sok). Wrzucamy tam pokrojone w kostkę warzywa – cukinię, paprykę, i ogórka. Dorzucamy cebulę i mięso. Gotujemy, od czasu do czasu mieszając. W międzyczasie musimy obrać pomidory. W tym celu polewamy pomidory wrzątkiem, możemy chwilę je w nim potrzymać. Im dojrzalszych pomidorów użyjemy tym łatwiej je obrać. Teraz skórka łatwo schodzi. Kroimy w kostkę i dorzucamy do dania. Gotujemy aż wszystkie warzywa będą miękkie. Pod koniec dodajemy dwie łyżeczki  majeranku i solimy do smaku. Voila !

Warto wspomnieć, iż wersja wegetariańska nadaje się do słoika – bez dodawania absolutnie żadnych konserwantów przetrwa całą zimę i ucieszy podniebienia wiosną, gdy naszych warzyw jeszcze nie ma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do góry