Makaron bez kalorii

Odkryłam jakiś czas temu super produkt – MAKARON BEZ KALORII! Na poczatku myślałam, że to żart, ale ku mojemu miłemu zaskoczeniu takie noodle istnieją. I do tego są w 100% naturalne. Makaron ten – zwany w Japonii KONNYAKU lub SHIRATAKI produkowany jest z azjatyckiej rośliny konjac. W ichniejszej kuchni znany jest już od VI w. Z rośliny tej robi się także mąkę stosowaną m.in. jako zagestnik do sosów i deserów – ma kilkakrotnie mocniejsze działanie niż skrobia (nieświadoma tego dodałam łyżkę do szklanki peere z dyni i zrobił się okropny glut, dlatego trzeba uważć z ilością, wystarczy zaledwie szczypta).

CAM01009Wracając do makaronu, to choć oczywiście nie jest bez wad – przede wszystkim cena i fakt, że nie ma smaku (dopiero po dodaniu do mocno przyprawionej potrawy przechodzi jej aromatem i staje się naprawdę dobry) – to produkt bardzo zdrowy. Ma mnóstwo błonnika (50-60%) i to wyjątkowej frakcji zwanej glukomannem, który obniża m.in. poziom cholesterolu i glukozy we krwii, a także sprzyja utracie kilogramów oraz pozytywnie wpływa na florę bakteryjną jelita grubego. W składzie shirataki jest też 5-10% białka i to nie byle jakiego, bo zawierającego 16 aminokwasów, z czego 7 to aminokwasy egzogenne (czyli takie, które nasz organizm może pozyskać jedynie z pożywienia). Dlatego jest to makaron idealny dla wegetarian, a ponieważ nie zawiera glutenu również dla osób z celiakią. Gdyby tego było mało to shirataki jest też bogatym źródłem wapnia (100 g shirataki = 40 g wapnia). Produkt ten od niedawna dostępny jest również w Polsce i cieszy się coraz większą popularnością. Jest łatwy w przygotowaniu – wystarczy wyjąć z zalewy, przepłukać wodą i pogotować 2-3 min, a następnie dodać np. do warzyw na patelnię, zupy  lub sosu. Mój ulubiony (mega łatwy) przepis:

Składniki:

  • opakowanie Shirataki (200 g)
  • mieszanka warzyw chińskich na patelnię (np. Hortex)
  • 1/2 brokuły
  • pomidor
  • 1/2 piersi z kurczaka

Wykonanie:

Makaron przygptować wg instrukcji na opakowaniu. Pierś z kurczaka podsmażyć na patelni bez tłuszczu. Dodać mieszczankę warzyw chińskich oraz kilka różyczek brokuły. Dusić ok 5 minut. Dodać Shirataki i dusić dalej przez kolejne 10 munt). Taka porcja to ok 250 kalorii, czyli niemal o połowę mniej niż ze zwykłym makaronem :)koncac 1

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do góry