Pizza, która nie tuczy!

Myślisz, że będąc na diecie musisz wyeliminować włoską kuchnię. Wcale nie! Wystarczy, że ochudzisz nieco klasyczną wersję pizzy i możesz cieszy się jej smakiem nawet kilka razy w tygodniu. Oto przepis na przepyszną, zdrową i niskokaloryczną pizzę:
Składniki na ciasto:

  • 1 szklanka mąki orkiszowej,
  • 5 g drożdży,CAM01042
  • ciepła woda,
  • sól

Sos do pizzy:

  • puszka pomidorów,
  • oregano,
  • 1 ząbek czosnku,
  • sól i pieprz

Dodatki:

  • pieczarki – 250 g
  • ser żółty niskotłuszczowy (ja użyłam 5% tłuszczu, ale widziałam ser ż. Piórko z zawartości 3% tł., ewentualnie mozzarella light)
  • por
  • wędzona polędwiczka wołowa – 100g (lub wędzona pierś z kurczaka/indyka)
  • rukola

Wykonanie:

  1. Wszystkie w.w.składniki na sos zagotować i schłodzić.
  2. Zagnieść ciasto z mąki, soli i rozpuszczonych drożdży.
  3. Odstawić na 20 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
  4. Następnie rozwałkować ciast i położyć na blaszkę do pizzy.
  5. Ciasto posmarować sosem pomidorowym, a na wierzch położyć dodatki: wędlinę, pieczarki, por, ser żółty.
  6. Włożyć do nagrzanego do 230oC piekarnika.
  7. Piec do stopienia sera żółtego i zarumienienia brzegów ciasta (tj. ok 30 min)
  8. Po wyjęciu posypać rukolą.

Cała taka pizza to ok 900 kcal, a taką ilością spokojnie najedzą się dwie osoby. Smacznego!

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do góry