Dlaczego warto postawić na śniadania białkowe?

Po śniadaniu składającym się ze zwykłych kanapek przygotowanych z białego pieczywa albo bułki przykrytej warstwa dżemu bądź płatków kukurydzianych bardzo szybko dopada cię uczucie głodu, a nieraz i chwilę po jego zjedzeniu odczuwasz apetyt na słodkie? W tym akurat nie ma nic dziwnego, albowiem podane posiłki są przykładami dań opartych niemalże wyłącznie na węglowodanach i to tych najgorszych węglowodanach, bo węglowodanach prostych, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi i doprowadzają do tego, że równie szybko zaczyna on spadać (a wtedy spada też twój poziom energii i wzrasta uczucie głodu). Z kolei śniadanie białkowe działa totalnie na odwrót. Ono daje ci właśnie dużo siły na większą część dnia. Potrafi nasycić apetyt nawet i na kilka godzin, dzięki czemu spokojnie jesteś w stanie przetrwać na nim czy to do drugiego śniadania, czy to nieraz nawet i do obiadu, co może okazać się ważne, jeżeli w ciągu doby zjadasz przeważnie trzy większe posiłki.

Białko syci znacznie lepiej niżeli węglowodany. Po spożyciu posiłku zawierającego jego większą ilość będziesz czuć się znacznie bardziej najedzony niż po posiłku, który zostanie oparty niemalże na samym prostym cukrze. Jeśli nie wierzysz, wystarczy spróbować. Po prostu przestań bazować na typowych polskich śniadaniach, a poszukaj pomysłów na śniadania białkowe, które wbrew pozorom nie są trudne w przygotowaniu. Jakiś przykład? Chociażby jajecznica, jajka ugotowane na miękko, serek wiejski ze szczypiorkiem albo owsianka z dodatkiem masła orzechowego i odżywki białkowej. Uwierz, że po każdym z tych posiłków będziesz czuć świetną sytość przez znacznie dłuższy czas niżeli po nawet dwukrotnie większym daniu, tyle że złożonym głownie z jasnego pieczywa albo płatków z cukrem na mleku.

Poprzez umiejętne kontrolowanie uczucia głodu jesteś w stanie przeprowadzić skuteczną redukcję, co jest ważne w przypadku odchudzania. Śniadanie białkowe sprawdzi się jednak równie dobrze w okresie masy, kiedy to twoim celem stanie się rozbudowa mięśni i ogólna rozbudowa sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *