Przykładowe wegańskie posiłki

Jedną z najtrudniejszych części przystosowania się do jedzenia roślinnego jest przyjęcie nowych nawyków w kuchni. Zamiast jeść hamburgery lub pieczonego kurczaka na obiad, musisz znaleźć nowe sposoby gotowania i przynieść więcej żywności pochodzenia roślinnego na stole. Jeśli spróbujesz podejścia wegańskiego, śniadanie może być najtrudniejsze do przystosowania, zwłaszcza jeśli jesteś przyzwyczajony do jedzenia jajek rano.

Zdecydowanie zaleca się wypróbowanie nowych przepisów, zamiast dostosowywania starych przepisów do odżywiania roślinnego. Na przykład Mac and Cheese na bazie roślin jest trudny do zrobienia. W zwykłym daniu głównym składnikiem jest ser, a ser roślinny nie ma takiego samego smaku i konsystencji.

Oto kilka pomysłów na posiłki, które może pomogą Ci zaplanować swój jadlospis. Jeśli wybierasz ścisłe odżywianie roślinne, upewnij się, że wybierasz produkty przyjazne dla wegan, szczególnie wybierając takie produkty jak chleb, wrapy, majonez, w których możemy nie spodziewać się produktów odzwierzęcych.

Śniadanie

Śniadanie może być trudne, gdy jesteś przyzwyczajony do śniadania typu bekon i jajko. Staraj się trzymać w domu owoce, otręby zbożowe i płatki owsiane oraz wegański chleb, dzięki czemu będziesz mieć szybkie opcje, gdy nie chcesz za dużo myśleć o tym, co zrobić. Oto kilka pomysłów na śniadanie:

– Otręby zbożowe z bananami i mlekiem roślinnym (to będzie zwycięzca pod względem spożycia błonnika).

– Płatki owsiane w słoiku (przepis w następnym rozdziale)

– Wegański chleb z naturalnym masłem orzechowym i dżemem bez dodatku cukru

– Sałatka owocowa

– Hummus i pita

Drugie śniadanie

Jeśli twoim zwykłym lunchem są kanapki z mięsem delikatesowym, będziesz przechodzić przez trochę zmiany w planowaniu posiłków. Ogólnie rzecz biorąc, wiele dań roślinnych można przygotować szybko i przygotować z wyprzedzeniem (np. sałatka w słoiku). W kolejnym rozdziale znajdziesz przepisy na sałatki, wrapy i zupy, które możesz przygotować na obiad.

Obiad

Ogólnie rzecz biorąc, obiad to czas, w którym jednostki spędzają więcej czasu z przyjaciółmi lub rodziną. Roślinny obiad może być połączeniem warzyw, zbóż i roślin strączkowych. Oto kilka przykładów:

– Veggie Burger z frytkami z batatów

– Smażone warzywa, czarna fasola i ryż

– Ryż i fasola z bananami (przepis w następnym rozdziale)

– Miski na ziarno

– Risotto z pieczonymi warzywami

 

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *