Znaczenie dobrego oddychania podczas uprawiania sportu.

Każdy, kto podjął się uprawiania sportu lub aktywności fizycznej, szybko zda sobie sprawę, jak istotna jest umiejętność kontrolowania oddechu. Nie wykonywanie ich prawidłowo może doprowadzić do zmęczenia, a nawet spowodować, że dana osoba będzie musiała przerwać ćwiczenia z powodu wyczerpania i braku tlenu.

Przyczyną tego wszystkiego jest w zasadzie nieudana procedura lub technika oddychania, która z kolei skutkuje wieloma innymi rzeczami poza wyczerpaniem, takimi jak: gorsza wydajność, niskie ciśnienie lub zawroty głowy, zmiany ciśnienia krwi, napięcie mięśni, dyskomfort żołądkowo-jelitowy, bezsenność. Sytuacje te kontrastują ze znaczeniem prawidłowego oddychania o każdej porze dnia, a jeszcze bardziej w przypadku, gdy organizm jest w trakcie ćwiczeń.

Tlen jest niezbędny, aby komórki otrzymały energię potrzebną do działania. Dlatego, jeśli chcesz osiągnąć dobre wyniki, a także uniknąć złych momentów, musisz zwrócić szczególną uwagę na oddychanie podczas uprawiania sportu.

Jak oddychać podczas biegania?

Aktywność fizyczna ma tendencję do powodowania znacznie większego zmęczenia i wyczerpania niż inne rodzaje treningu, ponieważ ciało jest w ciągłym ruchu. Ponadto jest to ćwiczenie sercowo-naczyniowe, a więc wymaga większej pojemności płuc w porównaniu z innymi sportami.

W przypadku biegania oddychanie musi być dostosowane do tempa biegu. Wraz ze wzrostem intensywności biegu, oddychanie stanie się szybsze i bardziej automatyczne. Jednak wiele osób, które przeszły do biegania, stwierdziło, że przychodzi taki moment, że nie są w stanie zasilać się tlenem, który przyjmują tylko przez nos, więc zaczynają oddychać przez usta. Pytanie brzmi: czy jest to prawidłowe?

W tym przypadku odpowiedź jest twierdząca. Jak wspomniano wyżej, mięśnie podczas biegu potrzebują więcej tlenu i tylko oddychanie przez usta pozwala na jego dostarczenie. Dodatkowo szczęka i szyja osiągną większy poziom rozluźnienia. Dlatego w każdym przypadku ważne jest, aby pozwolić oddechowi podążać swoim naturalnym torem i utrzymać stały bieg, który pozwala kontrolować ten proces i jednocześnie uświadomić go sobie.

Jak oddychać podczas treningu?

Przy tego typu sporcie znacznie łatwiej będzie utrzymać rytm oddychania pod kontrolą i nie zmęczyć się tak szybko. Brak ciągłego ruchu nie oznacza jednak, że oddech osoby nie może być przyspieszony, ponieważ poprzez przybranie na wadze dochodzi do nadmiernego wysiłku, co oczywiście ma swoje konsekwencje.

Dlatego, aby prawidłowo oddychać podczas tego typu ćwiczeń, należy mieć jasność, że podczas podnoszenia ciężarów lub wywierania siły na którykolwiek z mięśni ciała, konieczne jest wykonanie wydechu. Odwrotna sytuacja będzie miała miejsce przed podniesieniem ciężaru lub podczas opuszczania go w celu rozpoczęcia nowego powtórzenia. Innymi słowy, w tych momentach należy wdychać tlen. Choć może się to wydawać proste, koordynacja jest czasem bardziej skomplikowana niż się wydaje. Jeśli jednak uda Ci się to zrobić, będziesz w stanie uzyskać większą siłę do podnoszenia ciężarów, a co za tym idzie, poziom treningu i efekty będą znacznie lepsze.

Wzdęcia: przyczyny i rozwiązania.

Jest to nagromadzenie gazu w przewodzie pokarmowym spowodowane czynnościami, które wiążą się z nagłymi ruchami ciała. Jednocześnie niektórzy twierdzą, że inną przyczyną powstawania flusów jest brak dopływu krwi do przepony. Obie przyczyny nasilają się, jeśli żołądek jest pełny, ponieważ osoba niedawno jadła i trawienie nie zostało zakończone pomyślnie lub w odpowiednim czasie.

Aby uniknąć pojawienia się tego bólu, należy unikać jedzenia przed aktywnością fizyczną oraz kontrolować technikę wykonywania ćwiczeń fizycznych. Na przykład, jeśli biegasz, nie zaleca się stąpania na pięcie, aby zmniejszyć odbijanie się od podłoża. Dodatkowo rodzaj obuwia będzie miał duży wpływ na to, czy ten problem się pojawi, czy nie.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *